L’anunci que he escollit és un dels quatre que s’inclouen dins de la campanya publicitària iniciada per Loterias y Apuestas del Estado i de la qual s’han emès tres fins a dia d’avui. Aquests són els següents:
Aquest anunci ens ve a dir que tot és possible, que només cal tancar els ulls i somiar, que mitjançant Loteries del Estado aconseguiràs fer realitat tots els teus somnis i fins i tot contribuiràs a que d’altres puguin arribar a complir els seus. Apel·len als sentiments directes de l’espectador ja que parla de que fa més de 10 anys que reparteixen alegria i bona sort i que en les teves mans està poder-ne beneficiar-te d’això.
L’estètica cal dir que està molt cuidada i que tant els enquadraments a vista d’ocell, com la música que corre a càrrec del duo indie folk francès Cocoon, com el ritme d’aquest contribueixen a que l’espectador es quedi captivat.
També hi trobem l’ús de la tècnica Stop Motion. Aquesta tècnica és una tècnica d'animació que consisteix en aparentar el moviment d'objectes estàtics capturant fotografies. En general, s'anomena animacions de stop-motion a les que no entren en la categoria de dibuix animat, és a dir, que no van ser dibuixades ni pintades, sinó que van ser creades capturant imatges de la realitat. S'han de fer aproximadament entre 1.500 i 2.000 preses fotogràfiques per a que l'ull humà pugui percebre, o el que es traduiria en unes 10 fotos per cada segon de pel·ílcula. Aquest doncs, és un dels elements claus de la singularitat que aquest anunci ofereix.
El personatge que hi apareix és una noia de pell clara, d’aparença innocent i somiadora, perfecte per exemplificar el tema en el que es centra l’anunci.
Aquest anunci personalment és un dels que més m’han agradat de Loterias del Estado. A més a més si extrapolem i deixem de banda el tema de la loteria, trobem un missatge positiu que ens diu que serem capaços de tot, i crec que aquest fet és un dels altres punts forts que li trobo. Aquesta serenor, harmonia i innocència que desprèn l’anunci fa que tornis a confiar en que un món millor és possible.
Trobo doncs que és un anunci amb un alt contingut moral i conscienciador.
M’agradaria destacar que aquest anunci s’ha realitzat a partir del vídeo Her Morning Elegance, del cantautor israelià Oren Lavie i els germans Merav i Yuval Nathan, tot un fenomen a YouTube, amb més de 7 milions de visites. Així doncs Loterias y Apuestas del Estado va demanar als seus creadors que apliquessin la mateixa tècnica per tal de ressaltar la cara més social i, probablement, més desconeguda de les loteries. Aquella que ens explica en què inverteix els diners recaptats en les Loteries de l'Estat, en esport, cultura o obra social.
El vídeo en el que es fonamenta aquest anunci és el següent:
Per últim voldria mostrar-vos l'exemple d'algunes campanyes que també s’han fet ressò de la utilització d’aquesta tècnica i d’aquesta estètica tant característica:
-CAMPANYA de COMCAST-
-CAMPANYA de TARGET-
Aquest anunci ens ve a dir que tot és possible, que només cal tancar els ulls i somiar, que mitjançant Loteries del Estado aconseguiràs fer realitat tots els teus somnis i fins i tot contribuiràs a que d’altres puguin arribar a complir els seus. Apel·len als sentiments directes de l’espectador ja que parla de que fa més de 10 anys que reparteixen alegria i bona sort i que en les teves mans està poder-ne beneficiar-te d’això.
L’estètica cal dir que està molt cuidada i que tant els enquadraments a vista d’ocell, com la música que corre a càrrec del duo indie folk francès Cocoon, com el ritme d’aquest contribueixen a que l’espectador es quedi captivat.
També hi trobem l’ús de la tècnica Stop Motion. Aquesta tècnica és una tècnica d'animació que consisteix en aparentar el moviment d'objectes estàtics capturant fotografies. En general, s'anomena animacions de stop-motion a les que no entren en la categoria de dibuix animat, és a dir, que no van ser dibuixades ni pintades, sinó que van ser creades capturant imatges de la realitat. S'han de fer aproximadament entre 1.500 i 2.000 preses fotogràfiques per a que l'ull humà pugui percebre, o el que es traduiria en unes 10 fotos per cada segon de pel·ílcula. Aquest doncs, és un dels elements claus de la singularitat que aquest anunci ofereix.
El personatge que hi apareix és una noia de pell clara, d’aparença innocent i somiadora, perfecte per exemplificar el tema en el que es centra l’anunci.
Aquest anunci personalment és un dels que més m’han agradat de Loterias del Estado. A més a més si extrapolem i deixem de banda el tema de la loteria, trobem un missatge positiu que ens diu que serem capaços de tot, i crec que aquest fet és un dels altres punts forts que li trobo. Aquesta serenor, harmonia i innocència que desprèn l’anunci fa que tornis a confiar en que un món millor és possible.
Trobo doncs que és un anunci amb un alt contingut moral i conscienciador.
M’agradaria destacar que aquest anunci s’ha realitzat a partir del vídeo Her Morning Elegance, del cantautor israelià Oren Lavie i els germans Merav i Yuval Nathan, tot un fenomen a YouTube, amb més de 7 milions de visites. Així doncs Loterias y Apuestas del Estado va demanar als seus creadors que apliquessin la mateixa tècnica per tal de ressaltar la cara més social i, probablement, més desconeguda de les loteries. Aquella que ens explica en què inverteix els diners recaptats en les Loteries de l'Estat, en esport, cultura o obra social.
El vídeo en el que es fonamenta aquest anunci és el següent:
Per últim voldria mostrar-vos l'exemple d'algunes campanyes que també s’han fet ressò de la utilització d’aquesta tècnica i d’aquesta estètica tant característica:
-CAMPANYA de COMCAST-
No hay comentarios:
Publicar un comentario