Charles Crook postula quatre usos per l'ordinador i explica a través de les metàfores com les noves tecnologies poden contribuir en l’ensenyar i en l’aprendre.
Aquestes metàfores són:
*Metàfora de l'ordinador com a tutor.
La finalitat de la relació entre el mestre i l'alumne es que l’alumne inicii una tasca en la que el mestre l'avalui i automàticament iniciar una altra activitat nova. Així doncs l'ordinador també pot fer la tasca del mestre. A classe, l'activitat per representar aquest model va consistir en un dictat que posteriorment era corregit per un altre company.
*Metàfora de l'ordinador com a alumne.
L'alumne fa de mestre en relació amb l'ordinador. En aquest "micromón" l'alumne crea idees a partir de la exploració i l'aprenentatge es realitza a través del que va descobrint en aquesta recerca. L'alumne adopta un paper actiu. A classe mitjançant el programa LOGO vam poder construir allò que volíem donant-li les ordres específiques.
*Metàfora de l'ordinador com a simulador.
Cal entendre el simulador com un programa tutorial que adopta el paper de guia de l'aprenentatge malgrat que només es poden manipular certs paràmetres i no se’n podem afegir-ne de nous.
Un exemple és el Crayon Physics amb el qual s'ha de portar una pilota fins a una estrella fent un camí per poder avançar.
*Metàfora de l'ordinador com a eina.
La metàfora es refereix a que l'ordinador contribueix en l’aprenentatge tot donant-nos eines per completar les nostres experiències. El laboratori químic és un bon exemple d'aquesta metàfora.
Per acabar us deixo amb l'enllaç al llibre de Charles Crook: Ordenadores y aprendizaje colaborativo. A "Googlellibres" només està disponible en vista prèvia i per aquest motiu no es pot veure tot el seu contingut, però malgrat això considero que és interessant poder comptar amb el suport del que el propi autor postula sobre el tema.
No hay comentarios:
Publicar un comentario